הובלת דיונים
PDF בעל תוכן
מורחב להורדה
PDF בעל תוכן
מורחב להורדה
כדי להוביל דיון כיתתי שיהיה מקדם ופורה, סביב משימה בעלת דרישה קוגניטיבית גבוהה, יש לתכנן את השיעור מראש באופן מעמיק. תכנון כזה יאפשר למורה:
1. לצפות את דרכי הפתרון השונות ואת הקשיים העלולים להיווצר בעת פתרון הבעיה.
2. להתחקות אחר תהליכי החשיבה של התלמידים במהלך השיעור.
3. לתווך ולתמוך בתלמידים ובחשיבתם.
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
מושג א: הדרישה הקוגניטיבית של משימה היא רמת החשיבה הנדרשת מתלמיד לביצוע מוצלח של המשימה. משימה בעלת דרישה קוגניטיבית גבוהה היא משימה מסדר חשיבה גבוה.
מושג ב: The Task Framework היא מסגרת לניתוח משימות על פי הדרישה הקוגניטיבית שלהן: משימות זיכרון, משימות בעלות פרוצדורות ללא קשרים, משימות בעלות פרוצדורות עם קשרים, משימות של עשייה מתמטית.
מושג ג: שאלות הערכה וקידום הן שאלות שהמורה שואל את תלמידיו במהלך העבודה בקבוצות כדי להעריך את חשיבתם ולאתגרה.
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
מקורות
Stein, M. K., Engle, R. A., Smith, M. S., & Hughes, E. K. (2008). Orchestrating productive mathematical discussions: Five practices for helping teachers move beyond show and tell. Mathematical Thinking and Learning: An International Journal, 10(4), 313–340.
Stein, M. K., & Lane, S. (1996). Instructional tasks and the development of student capacity to think and reason: An analysis of the relationship between teaching and learning in a reform mathematics project. Educational Research and Evaluation, 2(1), 50–80.
Stein, M. K., & Smith, M. S. (1998). Mathematical tasks as a framework for reflection: From research to practice. Mathematics Teaching in the Middle School, 268–275 ,(4)3.
Stein, M. K., Smith, M. S., Henningsen, M. A., & Silver, E. A. (2000). Standards-based mathematics instruction: A casebook for professional development. New York: Teachers College Press.