אתנחתה קומית
PDF בעל תוכן
מורחב להורדה
בקצרה
מהות הפרקטיקה היא לאפשר לתלמידים הפוגה קצרה במאמץ המחשבתי ובריכוז במהלך השיעור.
לשם מה?
פיתוח נושאים מסובכים בפיזיקה דורש מהתלמידים מאמץ קוגניטיבי לא מועט. הפסקה במאמץ, בדומה להפסקה במאמץ גופני, יכולה להביא לחידוש כוחות וליכולת התמודדות טובה יותר בהמשך.
מתי?
כשהמורה מלמד נושא מורכב, הוא מזהה בשלב מסוים התרופפות בקשב ובריכוז. ואז, במקום "ללחוץ" ולהמשיך בהוראת הנושא, הוא פונה ליצירת אתנחתה.
איך?
הדרך ליצירת אתנחתה יכולה להשתנות בין מורה למורה. כל מורה וסגנונו האישי, עם זאת למול עיניו צריכה לעמוד מטרת האתנחתה. המורה יכול לספר סיפור אישי או אחר, שמסיט את תשומת הלב לחלוטין מהחומר הנלמד. לאחר דקות מספר, הוא יחזור בדיוק למקום שבו היה לפני האתנחתה. היכולת לסיים את האתנחתה ולשוב לנושא הנלמד חשובה באותה מידה כמו האתנחתה עצמה.
-
המורה מלמד נושא מורכבהקשב מתרופףהמורה מספר סיפור
אישי/קומי/מסקרןהמורה חוזר בבת אחת
להוראת הנושא המורכב,
למקום שבו נעצר
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהזיהוי תופעה
בשלב זה מבקשים מהתלמידים לנסות להסביר
את התופעה שבה הם צפו. -
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהבקשה להסבר התופעה
מה יכול לעזור לנו לאפיין את התופעה שבה צפינו?
באילו מושגים נשתמש? האם יש צורך במושג חדש?
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעההמשגת התופעה, המצאת מושג חדש
כיצד בעצם עוזר לנו המושג המומצא
להסביר את התופעה? זהו המודל.
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהתיאור מודל המסביר את התופעה
....
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה