אתנחתה קומית
PDF בעל תוכן
מורחב להורדה
				בקצרה
מהות הפרקטיקה היא לאפשר לתלמידים הפוגה קצרה במאמץ המחשבתי ובריכוז במהלך השיעור.
					
						
				לשם מה?
פיתוח נושאים מסובכים בפיזיקה דורש מהתלמידים מאמץ קוגניטיבי לא מועט. הפסקה במאמץ, בדומה להפסקה במאמץ גופני, יכולה להביא לחידוש כוחות וליכולת התמודדות טובה יותר בהמשך.
מתי?
כשהמורה מלמד נושא מורכב, הוא מזהה בשלב מסוים התרופפות בקשב ובריכוז. ואז, במקום "ללחוץ" ולהמשיך בהוראת הנושא, הוא פונה ליצירת אתנחתה.
איך?
הדרך ליצירת אתנחתה יכולה להשתנות בין מורה למורה. כל מורה וסגנונו האישי, עם זאת למול עיניו צריכה לעמוד מטרת האתנחתה. המורה יכול לספר סיפור אישי או אחר, שמסיט את תשומת הלב לחלוטין מהחומר הנלמד. לאחר דקות מספר, הוא יחזור בדיוק למקום שבו היה לפני האתנחתה. היכולת לסיים את האתנחתה ולשוב לנושא הנלמד חשובה באותה מידה כמו האתנחתה עצמה.
					
						- 
		
		       המורה מלמד נושא מורכבהקשב מתרופףהמורה מספר סיפור המורה מלמד נושא מורכבהקשב מתרופףהמורה מספר סיפור
 אישי/קומי/מסקרןהמורה חוזר בבת אחת
 להוראת הנושא המורכב,
 למקום שבו נעצר
 
- 
		
		         זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה, זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
 המצאת מושג חדשתיאור מודל
 המסביר את התופעה זיהוי תופעה זיהוי תופעה
 בשלב זה מבקשים מהתלמידים לנסות להסביר
 את התופעה שבה הם צפו.
- 
		
		         זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה, זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
 המצאת מושג חדשתיאור מודל
 המסביר את התופעה בקשה להסבר התופעה בקשה להסבר התופעה
 מה יכול לעזור לנו לאפיין את התופעה שבה צפינו?
 באילו מושגים נשתמש? האם יש צורך במושג חדש?
 
- 
		
		         זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה, זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
 המצאת מושג חדשתיאור מודל
 המסביר את התופעה המשגת התופעה, המצאת מושג חדש המשגת התופעה, המצאת מושג חדש
 כיצד בעצם עוזר לנו המושג המומצא
 להסביר את התופעה? זהו המודל.
 
- 
		
		         זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה, זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
 המצאת מושג חדשתיאור מודל
 המסביר את התופעה תיאור מודל המסביר את התופעה תיאור מודל המסביר את התופעה
 ....
 
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
 
			         
			         
             
             
            