
על מה מדובר?
דוגמה זו מתייחסת לזיהוי של זוויות ישרות במרחב. השימוש בתוכנות של גאומטריה דינמית עשוי לעזור לראות זוויות במרחב. אמנם התמונה שרואים היא מישורית ולא מרחבית, אבל היכולת שלנו לשנות את מיקום הזווית ביחס אלינו עוזרת לנו לדמיין איך נראית הזווית במרחב.
איך משתמשים בה?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהזיהוי הצורך בהמחשה
העצם לזיהוי: זוויות ישרות במרחב. זיהוי קושי של תלמידים ״לראות״ זוויות ישרות כאשר תמונה מישורית מייצגת מציאות מרחבית.
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהבחירת סוג ההמחשה
אנו סבורים כי אילו התמונה המישורית הייתה יכולה לשנות את
מיקומה ביחס לצופה, אפשר היה למצוא מיקום שיקל את זיהוי
הזווית הישרה. לשם כך אפשר לעשות שימוש בייצוג תלת-ממדי
דינמי בעזרת תוכנה כגון גיאוגברה (אפשר כמובן גם לבנות
המחשה פיזית מתאימה).
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהשילוב ההמחשה בלמידה
ההחלטה בדוגמה זו היא שהתלמידים הם צופים שאינם פועלים
על ההמחשה. ההשתתפות שלהם היא ביחס להמחשה שהמורה
מפעילה. ההמחשה הדינמית משמשת במקרה זה כשלב ביניים
שיעזור לתלמידים להתבונן במערכות צירים תלת-ממדיות
המצוירות בספר הלימוד ולזהות נכונה את שלושת הממדים.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
דוגמה זו מתייחסת להצגה של וקטור כצירוף לינארי של וקטורי יחידה המאונכים זה לזה.
מטרת השיעור בדוגמה זו היא לנהל חקר מתמטי אמפירי באמצעות תוכנה של גיאומטריה דינמית – גיאוגברה.