דוגמה להמחשה ויזואלית של עצמים מתמטיים - שיכון של וקטור כאלכסון ראשי בתיבה
PDF בעל תוכן
מורחב להורדה

על מה מדובר?
דוגמה זו מתייחסת להצגה של וקטור כצירוף לינארי של וקטורי יחידה המאונכים זה לזה. כדי לעשות זאת צריך לזהות את אורכי ההיטלים של הווקטור שקצהו בראשית על כווניי וקטורי היחידה (אורך מקצועות התיבה). שיכון הווקטורים במערכת צירים קארטזית תלת-ממדית עוזרת לזהות את אורכי ההיטלים.
איך משתמשים בה?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהזיהוי הצורך בהמחשה
כאשר מציגים וקטור כצירוף לינארי של וקטורי יחידה מאונכים זה לזה, חשוב לזהות את אורכי ההיטלים של הווקטור שקצהו בראשית על כווניי וקטורי היחידה (אורך מקצועות התיבה). מאחר שבדוגמאות מסוימות זיהוי אורכי ההיטלים מסובך, אפשר להשתמש בתחושת הקושי כדי ליצור אצל התלמידים צורך בשיכון הווקטורים במערכת צירים קארטזית תלת-ממדית. כדי להנגיש את כל המהלך לתלמידים כדאי קודם להציג את הווקטור ואז לבנות תיבה שהווקטור הוא האלכסון הראשי בה, וחלק ממקצועותיה מונחים על המשכי וקטורי היחידה.
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהבחירת סוג ההמחשה
בדוגמה זו המורה בחרה לעשות שימוש בגיאומטריה דינמית -
בייצוג התלת-ממדי בגיאוגברה, שבעזרתה אפשר לבנות דוגמה
המשתנה בהתאם לרמת הקושי הנדרשת בפירוק הווקטור לרכיביו.
במקרה זה תפקיד ההמחשה הוא להאיר את החסר בה, במקרה
הנתון אלה הם אורכי ההיטלים.
-
זיהוי הצורך בהמחשהבחירת סוג ההמחשהשילוב ההמחשה
בלמידהשילוב ההמחשה בלמידה
בדוגמה זו הבחירה הייתה שההמחשה תיעשה כהדגמה שהמורה
יפעיל בעיקר משיקולים של הזמן שיידרש כדי ללמד את התלמידים
לבנות את ההמחשה בעצמם.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
דוגמה זו מתייחסת להצגה של וקטור כצירוף לינארי של וקטורי יחידה המאונכים זה לזה.
מטרת השיעור בדוגמה זו היא לנהל חקר מתמטי אמפירי באמצעות תוכנה של גיאומטריה דינמית – גיאוגברה.