
על מה מדובר?
הגדרות הן המאפשרות למשתתפים בשיח להניח שהם מדברים על אותו דבר. בשיעור זה המורה רוצה שהתלמידים ילמדו על המעגל ותכונותיו. המורה מניח שכל התלמידים מכירים את המילה מעגל, אבל הוא רוצה לוודא שכולם משתמשים במילה מעגל באופן המקובל במתמטיקה.
איך?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםחשיפת אי דיוק
המורה מניח שכל התלמידים מכירים את המילה מעגל, אבל הוא רוצה לוודא שכולם משתמשים במילה מעגל באופן המקובל במתמטיקה. לפיכך הוא תכנן מראש התנסות שבעזרתה ידונו באופן מפורש בכללי השימוש במילה.
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםהתייחסות מפורשת לשימוש במילים
המורה מבקש מהתלמיד להגדיר מעגל, כלומר, לנסח כללים שעל פיהם אפשר יהיה לקבוע באופן חד-משמעי איזו צורה נקראת מעגל ואיזו לא. המורה מעמת בין שלושה רכיבים: הניסוחים שהתלמידים מציעים, מראֶה אפשרי של צורות המקיימות את התנאים שהתלמידים מציעים, והמראֶה של מעגל כפי שהתלמידים מכירים אותו. בדרך זו הם מדייקים יחד את ניסוח ההגדרה.
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםשימוש מדויק במילים
בהמשך השיעור, תוך כדי חקירת המעגל ותכונותיו, יעשו התלמידים שימוש מדויק במילה מעגל.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
הגדרות הן המאפשרות למשתתפים בשיח להניח שהם מדברים על אותו דבר.
במהלך השיעור המורה מבצע פעולות הגדרה עבור מונחים הקשורים למעגל שהתלמידים מכירים וכאלה שאינם מכירים.
דוגמה זו כוללת חלקים מדיון כיתתי שבו התלמידים מציגים את השערותיהם על הקשרים שבין מעגל ועצמים הקשורים במעגל.