
על מה מדובר?
במהלך השיעור המורה מבצע פעולות הגדרה עבור מונחים הקשורים למעגל שהתלמידים מכירים וכאלה שאינם מכירים. בדוגמה זו המורה משתמש בפעולה של הגדרה מדוגמאות וכן הגדרה על ידי בניה כדי להגדיר עצמים מתמטיים.
איך?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםחשיפת אי דיוק
בשיעור זה המורה רוצה שהתלמידים ילמדו על המעגל ותכונותיו. הוא רוצה שהתלמידים יכירו עצמים שונים הקשורים במעגל כמו: מיתר, קוטר, רדיוס, זווית היקפית וזווית מרכזית. הוא משתף את התלמידים בפעילות של הגדרה מתוך דוגמאות ועל ידי בנייה מפורשת של העצמים.
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםהתייחסות מפורשת לשימוש במילים
המורה בונה ומציג דוגמאות של מיתרים ומבקש מהתלמידים להגדיר מיתר (הגדרה מדוגמאות). כמו כן, המורה עוזר לתלמידים לקשור בין מיתר וקוטר. לאחר מכן הוא מתאר זווית היקפית וזווית מרכזית על ידי בנייה מפורשת של העצמים, מתן שם לצורה והסבר לגבי הבחירה בשם (למשל: זווית היקפית "כי הקודקוד שלה הוא על היקף המעגל").
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםשימוש מדויק במילים
בהמשך השיעור, תוך כדי חקירת המעגל ותכונותיו, יעשו התלמידים שימוש מדויק במילים שנלמדו.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
הגדרות הן המאפשרות למשתתפים בשיח להניח שהם מדברים על אותו דבר.
במהלך השיעור המורה מבצע פעולות הגדרה עבור מונחים הקשורים למעגל שהתלמידים מכירים וכאלה שאינם מכירים.
דוגמה זו כוללת חלקים מדיון כיתתי שבו התלמידים מציגים את השערותיהם על הקשרים שבין מעגל ועצמים הקשורים במעגל.