
על מה מדובר?
דוגמה זו כוללת חלקים מדיון כיתתי שבו התלמידים מציגים את השערותיהם על הקשרים שבין מעגל ועצמים הקשורים במעגל. במהלך הדיון המורה עוזר לתלמידים לדייק את השימוש שלהם במילים.
איך?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםחשיפת אי דיוק
במהלך דיון שבו התלמידים מציגים את השערותיהם לגבי מעגלים וקטעים במעגלים, תלמיד משתמש בצורה לא מדויקת במילה זווית, מודע לכך ומציין זאת מייד ("זו לא זווית, אבל הדבר הזה שווה לדבר הזה?"); המורה מנצל את ההזדמנות לדייק את השימוש במילה זאת.
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםהתייחסות מפורשת לשימוש במילים
המורה מתייחס במפורש לאופן שבו מקובל להשתמש במילה זווית במתמטיקה. בעצם ההתייחסות לכך הוא מסמן ששימוש מדויק במילים הוא חשוב. לאחר מכן, כתשובה לשאלה של תלמידה "אם כל הרדיוסים במעגל שווים", המורה מתייחס במפורש לכך שהשוויון של הרדיוסים נובע מההגדרה של רדיוס של מעגל. שוב, בדרך זו הוא מחזק את החשיבות שיש להגדרה כקובעת את מהות העצמים וכמאפשרת שימוש מדויק בשפה.
-
חשיפת אי דיוקהתייחסות מפורשת
לשימוש במיליםשימוש מדויק במיליםשימוש מדויק במילים
בהמשך השיעור יעשו תלמידים שימוש במילים שנלמדו, תוך כדי הצגת ההשערות שהם ניסחו על מעגלים. במלך ההצגה המורה יפעל כדי לעזור לתלמידים לשים לב לאופן שבו הם משתמשים במילים ולדייק את השימוש שלהם בשפה.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
הגדרות הן המאפשרות למשתתפים בשיח להניח שהם מדברים על אותו דבר.
במהלך השיעור המורה מבצע פעולות הגדרה עבור מונחים הקשורים למעגל שהתלמידים מכירים וכאלה שאינם מכירים.
דוגמה זו כוללת חלקים מדיון כיתתי שבו התלמידים מציגים את השערותיהם על הקשרים שבין מעגל ועצמים הקשורים במעגל.