
על מה מדובר?
המושג שדה חשמלי אינו אינטואיטיבי כלל. על התלמידים לקבל את קיומו של מרחב שניתן לראות את תכונותיו רק בהינתן גורם נוסף, כגון מטען חשמלי נוסף ה"חודר" למרחב, אך עלינו לקבל את קיומו של אותו שדה גם לפני חדירת המטען, כלומר ללא כל תופעה נצפית.
עלינו להבין כי המושג שדה חשמלי הוא בעצם המצאה אנושית המאפשרת להבין ואף לחשב תופעות "אמיתיות".
איך?
1. זיהוי התופעה > 2. בקשה להסבר התופעה > 3. המצאת מושג – מטען חשמלי > 4. המושג משמש אבן בניין למודל שמסביר את התופעה: מטענים מושכים זה את זה.
איך משתמשים בה?
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
לחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהלחצו על הרכיבים כדי לקרוא את הפירוט עליהם -
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהזיהוי תופעה
התופעה הנצפית היא: השפעה של מטען אחד על מטען אחר,
שתלויה במרחק ביניהם ובסוג המטען.
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהבקשה להסבר התופעה
התלמידים יתבקשו לנסות להסביר את התופעה.
הניסיון להסביר אותה גורם להם לחוש את החסר במושגים
מתאימים ואת הצורך בהמצאתם.
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעההמשגת התופעה, המצאת מושג חדש
הצגת השדה החשמלי כמושג מומצא שנועד להסביר את התופעה.
-
זיהוי תופעהבקשה להסבר התופעההמשגת התופעה,
המצאת מושג חדשתיאור מודל
המסביר את התופעהתיאור מודל המסביר את התופעה
כיצד בעצם המושג המומצא עוזר לנו להסביר את התופעה?
המושגים מטען חיובי ומטען שלילי יוצרים מודל שלפיו שני מטענים
שונים מושכים זה את זה ושני מטענים שווים דוחים זה את זה.
להורדת הפרקטיקה כPDF
הכוללת את תוכן הדף בהרחבה
שיעור לדוגמא:
דוגמאות ליישום הפרקטיקה
בדוגמה זו מתחילים מהדגמות פשוטות באלקטרוסטטיקה, כגון שפשוף סרגל פלסטיק או בלון כדי להראות כיצד נמשכות אליהם פיסות נייר קטנות
המושג שדה חשמלי אינו אינטואיטיבי כלל. על התלמידים לקבל את קיומו של מרחב שניתן לראות את תכונותיו